Our BIGGEST SALE Of The Year Is Here! 🎁 Get Up To 40% Off + Free Shipping*

0

Your Cart is Empty

Huggy Blanket Set

112 reviews
Size (CM)
Weight
Color
Gray
Baby Blue
Baby Green
Ivory
Cream

Product Description

Like a much-needed hug, the Huggy Blanket helps turn stress and anxiety into a calm and secure feeling.

  • Promotes melatonin and serotonin production to improve sleep quality and reduce insomnia
  • Eases nighttime stress and anxiety
  • Creates a calm and secure feeling
  • Improves mood
  • Alleviate symptoms of restless leg syndrome

Each Huggy Blanket Set comes with 1x Huggy Inner Blanket and 1x Huggy Cover

If you are looking for extra covers, Click Here

Weight and Size Guide

Please refer to this table to select the right blanket for you. 

Huggy Blanket Body Weight
Kids - 3kg > 2 years & 25kg+
Single - 4.5kg 38kg-50kg
Single - 5.6kg 51kg-65kg
Single - 6.8kg 66kg-79kg
Queen - 7kg 40-59kg
Queen - 9kg 60kg+
King - 9kg 40-59kg
King - 11kg 60kg+

 

Fabric & Care

Inner Blanket: 100% cotton shell filled with non-toxic 0.4mm micro glass pellets. Handwash Only

Outer cover: 100% microfiber-plush. Machine Washable

Shipping

MON-SAT: Orders before 3PM will be processed on the same day.

SUN & Public Holidays: Orders will be processed on the next working day

Free Shipping for all Indonesia orders (except Sulawesi, North Sumatra, Nusa Tenggara, Maluku, Riau and Kalimantan)

Warranty & Return Policy

3 nights warranty for a full refund of Huggy Blanket

Returned items needs to include the complete packaging (Box + Non Woven Bag) and in an undamaged condition.

If you receive a damaged product, please send a WhatsApp to us within 7 days of purchase. Please include the damage description and pictures.

Customer is responsible for all return & exchange shipping charges.

    Customer Reviews
    4.8 Based on 112 Reviews
    5 ★
    82% 
    92
    4 ★
    16% 
    18
    3 ★
    1% 
    1
    2 ★
    0% 
    0
    1 ★
    1% 
    1
    Customer Photos
    Write a Review

    Thank you for submitting a review!

    Your input is very much appreciated. Share it with your friends so they can enjoy it too!

    Filter Reviews:
      NT
      12/06/2021
      Nina T.

      Yang insom cocok banget pake ini

      Sejak malam pertama aku udah ngerasa tidur aku membaik. Covernya halus banget dan kualitasnya juga bagus. Aku sampe beliin papa mama aku blanket king untuk pake berdua dan mereka juga suka.

      CL
      12/06/2021
      Christopher L.

      Ok

      Helps me sleep through the night and wake up more rested than before

      AK
      11/28/2021
      Anastasia K.

      Surprised by how effective it is

      Jujur aku beli blanket ini awalnya skeptis. Tapi karna udah pasrah juga tiap hari susah tidur, jadi mikir yah coba aja lah siapa tau efek. Malem pertama abis pasang blanketnya, niatnya mau coba pake sebentar aja buat tes enak atau ngak dan apakah kepanasan. Eh tiba tiba pas bangun udah pagi aja. Aku sendiri juga kaget karna aku ketiduran ampir 10 jam. Mungkin bisa tidur selama ini karna biasa kan kurang tidur terus, jadi badannya balas dendam mau tidur lama. Setelah pake blanketnya 14 hari, aku rata rata dapat tidur 5-7 jam setiap malam, kadang masih kebangun tengah malam, tapi jarang banget kalo di banding dulu. Reccomended buat orang yang stress dan banyak pikiran sebelum tidur. Apa lagi di saat pandemi gini dimana imunitas kuat sangat penting.

      N
      11/22/2021
      Nathan

      Good Quality

      Helps me fall asleep faster and get deeper sleep! Highly recommend. Amazed on the build quality as well. Zips and tie downs are awesome.

      P
      11/22/2021
      Peter

      Huggy

      2 Malam pertama lumayan susah untuk tidur, mungkin karena belom terbiasa dengan berat selimutnya. Setelah 2 malam itu makin lama makin membaik dan setelah coba pake selimutnya untuk 5 malam saya berasa tidur saya sudah enak banget. Saya pas bangun pagi rasa nya enak, seperti badan nya benar2 well rested, tidak ngantuk2 atau pengen rebah-rebahan terus. Cocok untuk yang ingin jadi morning person